uplne OT: Zkousim Solaris

Radek SKOKAN rskokan na lapeco.cz
Pondělí Červen 14 17:12:46 CEST 1999

Zdravim

Chtel jsem si neco napsat v Jave, ale ruzne se mi vsechno z JDK sekalo,
Netscape se samozrejme pohodove vypinal, .......
Tak jsem zkusil nainstalovat Solaris (ten pro nekomercni pouziti,
"zadarmo"). Docela jsem byl nemile prekvapen, jak se muze lisit
standardni UNIX od Linuxu. Nechapu poradne adresarovou strukturu, jine
parametry snad vsech prikazu, nema bash aj.
Tak mam par amaterskych dotazu (priznam se, na to druhe, dokumentacni
cedecko, jsem se moc nedival):
    1.    Po vlozeni CD paleneho pod Win mi ho to nejak samo
namontovalo, ale divne. Napr. misto bla/index.html mam, myslim,
bla/index~1.htm, takze mi zadne linky nechodi. Asi to nenamontovalo s
podporou Joliet nebo jak to je (moc tomu nerozumim).
Jak si tedy mohu namontovat vsechna tato CD? V Linuxu to bylo mount -t
iso9660 ........ a nic vic a vsechno pekne chodilo. Take bych potreboval
montovat ext2, vfat, ntfs.
    2.    Chci tam bash. Kdyz si ho stahnu jako .gz, bude chodit?
Doufam, ze ma Solaris nejaky gunzip.
    3.    Existuje nejaky mc pro S.? Potrebuju tam vsechno, co je na
Linux - samba, OpenLDAP, qmail, x11amp, ppp, imapd, dhcpd, .... a to
vsechno zadarmo. Jde to?
    4.    Kde se da rychle vycist neco o S. (krome toho druheho
dokument. CD)? Vubec nechapu ani ty adr. a soubory. Zadny /etc/HOSTNAME,
ma to /dev a /devices - snad logicka a fyzicka zarizeni, .........

Diky za trpelivost a odpovedi.
Proste si chci jen trochu vyzkouset neco jineho.

Radek