Cesky xterm a klavesy

Ondrej Sury shade na globe.cz
Úterý Červen 15 17:51:27 CEST 1999

Kamil Toman <toman na lab.karlin.mff.cuni.cz> writes:

> Nejsem si jist, jaky efekt tyto promenne prinaseji...
> Upgrade XFree 3.3.3.1 ? Na jakou verzi?

     Ja to myslel tak, ze pokud mate nizsi verzi tak byste
mel upgradnout na 3.3.3.1, predchozi (3.3.2 a nizsi) verze
mely prave s locales problemy a potrebovaly ruzne xlibforce
apod.

> Section "Keyboard"
>    Protocol        "Standard"
>    XkbRules        "xfree86"
> !!!  XkbModel        "pc101" !!!
> #   XkbLayout       "us" ---comment_by_XKB-cs---
>    XkbKeymap       "xfree86(us_cz_qwerty)"
> EndSection

IMHO staci akorat radky Protocol a XkbKeymap, zbytek
se bere s te keymapy.

> Zajimave je, ze po odstraneni radku !!!, problem s ceskou klavesnici
> v Xtermu prestal -- vubec netusim proc.

     Jo ted si vzpominam, ze jsem to cetl v jakemsi README,
ze nektere programy s tim blbnou.

> zobrazuje misto znaku `~' nemecke ostre S. Ani v jednom pripade
> ovsem nechodi napr. v xtermu spustenem mc kombinace alt-a alt-s apod.
> Misto toho mi to na prikazovy radek napise carkovane `a' resp. `o'.

     Sveho casu mi to taky delalo, ale pak to nejak prestalo ;-),
co me stve vic je to, ze mi Alt-neco nefunguje v Emacsu.

> rxvt zminene problemy nema.

     Zajimave, u me to rxvt nefunguje.  Nicmene od jisteho casu
pouzivam gnome-terminal a je to uplne v pohode, a navic jdou
nastavit ktere se oznacuji mysi, takze jsem si tam doplnil
cestinu.

Ondra.