NWE MARS - problem so sdielanim suborov

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Středa Červen 16 15:43:55 CEST 1999

Po sprevadzkovani Novell emulatoru Mars som vytvoril jeden spolocny
adresar DATA. Do tohoto adresara som ulozil nejake subory.
Ked vsak lubovolny uzivatel zmodifikuje akykolvek subor, ten uz prestane
byt dostupny pre ostatnych uzivatelov.
To ale nechcem!!! Ja chcem, aby v tomto adresari boli subory pristupne
komukolvek.
Preto som zmenil prava adresara na vsetky dostupne, teda chmod 777 data.
Aj subory som takto upravil, teda chmod 777 *.
Ale zase ked lubovolny user zmodifikuje hociktory subor, ten dostane
JEHO pristupove prava a ostatni uzivatelia sa uz na tento subor
nedostanu.
Myslel som si, ze je potrebne, aby vsetci useri Marsu boli v jednej
grupe. Tak som vytvoril grupu, a do nej vlozil userov - teda v Linuxe.
ALE PROBLEM SA NEZMENIL!
Ked som spustil SYSCON, tak ten mi zase ani ako supervisorovi neumoznil
zmenit trustee directories na tuto grupu.

Ako na to?

Ak mate niekto prakticke skusenosti s MARSOM, prosim, poradte mi, ja
nechcem znova mazat linux, a natahovat nazad novell!!!

Srdecna vdaka.
PROSIM, PISTE MI AJ NA MOJU ADRESU, nemam moznost denne citat
konferenciu.
--
					Miroslav Oravec
					  mior na psg.sk

"Ja osobne verím, že systém Windows, ako uživateľské rozhranie,
je mŕtvy. Predpokladám to asi tak behom troch, štyroch rokov".
(Greg Bogochwalski - riaditeľ SCO pre východnú Európu a strednú
Áziu, Cebit, Hannover, 1999)