NWE MARS - problem so sdielanim suborov

Miroslav Ondra ondra na faster.cz
Středa Červen 16 17:20:24 CEST 1999

Miroslav Oravec wrote in message <3767AA1B.5691 na psg.sk>...
:Po sprevadzkovani Novell emulatoru Mars som vytvoril jeden spolocny
:adresar DATA. Do tohoto adresara som ulozil nejake subory.
:Ked vsak lubovolny uzivatel zmodifikuje akykolvek subor, ten uz prestane
:byt dostupny pre ostatnych uzivatelov.
:To ale nechcem!!! Ja chcem, aby v tomto adresari boli subory pristupne
:komukolvek.
:Preto som zmenil prava adresara na vsetky dostupne, teda chmod 777 data.
:Aj subory som takto upravil, teda chmod 777 *.
:Ale zase ked lubovolny user zmodifikuje hociktory subor, ten dostane
:JEHO pristupove prava a ostatni uzivatelia sa uz na tento subor
:nedostanu.
:Myslel som si, ze je potrebne, aby vsetci useri Marsu boli v jednej
:grupe. Tak som vytvoril grupu, a do nej vlozil userov - teda v Linuxe.
:ALE PROBLEM SA NEZMENIL!

Moznosti je nekolik:
  1. Vsechny novellovske uzivatele  namapovat na jednoho unixoveho
uzivatele.
       Samozrejme pak maji vsichni stejna prava.
       Ve verzi Marsu pribalene v distribuci RH5.2 ( 0.99pl10-1 ) je
implementovana emulace netware trustees,
      ktera umoznuje pridelovat prava novellovskym uzivatelum ( pridavaji se
k pravum unixoveho uzivatele).

  2. Nastavit v konfiguraci verejnych svazku, aby se soubory a adresare
vytvarely s pravy zapisu pro grupu a unixove uzivatele
      ( na ktere jsou mapovani NW uzivatele)  zaradit do stejne unixove
grupy.

Nastaveni prav v Marsu je vzdy trochu komplikovanejsi nez na native NW, ale
s jistymi omezenimi se da najit vhodna kombinace skupinovych  a
uzivatelskych prav. Vzdy je treba ale davat pozor na soubory vytvarene ve
sdilenych adresarich
primo pres konzolu a nastavit jim prislusna unixova prava.

Bokula

======= Miroslav Ondra  http://www.bokula.cz
======= Faster CZ spol. s r.o.