Jak na QoS s jadrem 2.2.x

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Čtvrtek Červen 17 14:51:05 CEST 1999

Dobry den,

uz chvili testuji ip traffic control s pomci CBQ a TBF funkci kernelu
2.2.5 . Zde se ze to bezi docela dobre (obcas se to zasekne z nejakeho
mne neznameho duvodu ale to by se dalo resit cronem) . Nicmene mel bych
na to jeste jeden pozadavek. Vytvorim si qdisc a class (delam to pomoci
toho skriptu od Golubeva) a na ne se nasmeruje pres filter prislusny IP
provoz. To vcelku funguje. Nevite jestli je nejaka moznost jak uvnitr
te omezujici qdisc vyrobit neco jako QoS - tedy aby provoz pro sit a.b.c.X
sel na urcitou tridu a uvnit te tridy se krome samotneho zpomaleni jeste
urcovala priorita paketu podle portu na ktery miri. Tedy aby uvnitr
omezeni na nejakou rychlost bylo mozne uprednostnit prenos urcitych paketu
dynamicky bez nutnosti zavadet dve omezovaci pasma. Konkretne mi jde o
prednost prenosu hlasu pred ostatnimi sluzbami (eg. WWW FTP).

Nevite o nejakem nastinu konfigurace pro tenhle pripad ? To co vyslo v
poslednim LJ dava jako ukazku ten nejjednodussi pripad omezni trafficu
podle IP adresy site.

S pozdravem