Server

Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Červen 18 03:30:53 CEST 1999

Zdar,

On Fri, 18 Jun 1999 phamak na faxmodem.cz wrote:

> Jaky ma prednosti oproti RH6, SUSE ci Slack ?

 Dost nerad se nechavam vtahnout do debaty o tom jaka distribuce je
nejlepsi, ale kdyz uz jsem to nakous...

  Vse je dost subjektivni, ale jako zacatecnik bych se asi drzel RH /
Debian. SuSE neznam, ale pokud je mi znamo tak je to "temer RH".
A Slack.. no s tim tu hodne lidi (i ja) v linuxovem praveku zacinalo, ale
jiz pravdepodobne pouzivaji neco jineho... i kdyz par "pralidi-pralinuxaru"
se jiste ozve, ze Slack...

 No a proc (napriklad) Debian? Znovu opakuji - je to subjektivni - ale zda
se mi, ze RH je pro toho kdo chce Linux a nic vic. Proste sednout,
nainstalovat (moc si pritom nevymyslet) a pouzivat. Ale pokud budete chtit
robustni server asi bych poradil Debian. Zda se mi vice pruhledny, vice
strukturovany (ostatne mluvime o UN*Xu) a je zde dostupne vice packages.
Moznou vyhodou muze byt i dostupnost ve dvou variantach stabilni /
vyvojova-mene-stabilni. A protoze jsem udelal jiz i nejaky ten package tak
bych rekl, ze Debian je na tom daleko lepe co se filozofie packeges a spol.
tyka.

 Pomerne hodne lidi (a nejsou to zadna "orezavatka") pouziva i tak RH. A
nejcasteji proto, ze proste s touto distribuci zacli a na Debian se jiz
nedostalo).

 Proti Debianu muze mluvit jeho uzivatelske rozhrani pro instalaci packages
a to program na trapeni uzivatelu 'dselect'.

 Kazdopadne pokud si nevymyslite nejakou opravdovou zvracenost (komlilace
kima na RH) tak by melo jit na obou distribucich provadet totez bez nejakych
velkych kouzel.

 Jinak dobre cteni o distribucich je: http://netacik.sk/net29/index.htm

						Zakkr

 PS. Stejne mi dotaz jaka distribuce je lepsi prijde stejne "blbe" jako dotaz
je-li lepsi dite s blondynkou nebo brunetou - proste dokud to nezkusite tak
to nezjistite... a k velkemu prekvapeni to vetsinou jde s obema. Linux a
priroda jsou proste mocne nastroje i kdyz pro zacatecnika plne prekvapeni...