Server

Ondrej Sury shade na globe.cz
Pátek Červen 18 03:53:55 CEST 1999

Zakkr <zakkr na zf.jcu.cz> writes:

>   Vse je dost subjektivni, ale jako zacatecnik bych se asi drzel RH /
> Debian. SuSE neznam, ale pokud je mi znamo tak je to "temer RH".
> A Slack.. no s tim tu hodne lidi (i ja) v linuxovem praveku zacinalo, ale
> jiz pravdepodobne pouzivaji neco jineho... i kdyz par "pralidi-pralinuxaru"
> se jiste ozve, ze Slack...

    No ja znam jeden taky hodne stary Slack..., je na nem libc
verze 4 az 6, nefungujou locales apod. ;-)  Jasne, je na adminech
jaky poradek si udrzi, ale zda se mi ze Debian adminum hodne
prace usetri.

>  No a proc (napriklad) Debian? Znovu opakuji - je to subjektivni - ale zda
> se mi, ze RH je pro toho kdo chce Linux a nic vic. Proste sednout,
> nainstalovat (moc si pritom nevymyslet) a pouzivat. Ale pokud budete chtit
> robustni server asi bych poradil Debian. Zda se mi vice pruhledny, vice
> strukturovany (ostatne mluvime o UN*Xu) a je zde dostupne vice packages.
> Moznou vyhodou muze byt i dostupnost ve dvou variantach stabilni /
> vyvojova-mene-stabilni.

    Jedu na unstable jiz docela dlouho.  Ma to sve vyhody i sve
nevyhody.  Mozna by se to dalo porovnat s RH x.0.  Obcas neco
prestane fungovat (jako treba ted je nejaky spatny kompiler v
orbit-idl, takze nefunguji nektere applety do GNOME), ale zase to
vetsinou nekdo hodne rychle spravi.

> A protoze jsem udelal jiz i nejaky ten package tak bych rekl,
> ze Debian je na tom daleko lepe co se filozofie packeges a
> spol.  tyka.

    No nevim, jak je na tom RH, ale kdyz program pouziva
      autconf/make, tak neni nic jednodussiho nez si vyrobit
      balicek.  Sklada se to z pusteni "dh_make", dopsani par
      malickosti do konfiguraku, ktere to vytvori a spusteni
      "debian/rules binary" a balik je hotov.

>  Pomerne hodne lidi (a nejsou to zadna "orezavatka") pouziva i tak RH. A
> nejcasteji proto, ze proste s touto distribuci zacli a na Debian se jiz
> nedostalo).

    To same plati u me, ale naopak.  Troufam si rict, ze se v
Debianu vyznam a kdybych mel prejit na RH, tak me to bude stat
hodne casu, nez bych zjistil jak

>  Proti Debianu muze mluvit jeho uzivatelske rozhrani pro instalaci packages
> a to program na trapeni uzivatelu 'dselect'.

     ;-) Na druhou stranu, kdyz si clovek vyhradi den na to, aby
       tech vsech 3305 (nebo kolik jich ted je) balicku projel,
       tak pak ma docela predstavu o tom, co vsechno existuje (a
       nainstaluje si spoustu blbosti, ktere potom odinstaluje a
       ma pak fragmetovany disk... ;-) vim o cem mluvim).
     Na treti stranu, kdyz se v Debianu chvili pohybujete tak
       dselect pouzivat nepotrebujete.  Zrovna pred chvili jsem
       docela bezproblemove rozchodil zaklad serveru tak, ze jsem
       provedl zakladni instalaci, pak jsem si nastavil apt na
       unstable a provedl:
     apt-get update
     apt-get install libc6-dev libncurses4-dev netstd gcc cpp
       make binutils bin86 ssh ssh2 telnetd mc joe
     apt-get upgrade
     Stahnuti a kompilace jadra.

     A server bezi... ;-)

Ondra Sury.