Bojujeme se SPAMem

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pátek Červen 18 12:28:55 CEST 1999

Dobry den
	mam takovy dotaz:
OS: Debian Linux, MTA Qmail.

Qmail je otevreny pro relay a neni mozne to zmenit
(ne technicky, ale z duvodu, ze poskytuje SMTP
sluzbe email.seznam.cz coz by tuto cas uvedlo ponekud
mimo provoz). Bohuzel diky tomu je oblibenym
cilem spameru.
    Premyslel jsem nad tim jak to vyresit, ale mnoho
veci me nenapada. Tedy presneji jen 2:

- vytvaret blacklisty odkud ten SPAM je generovan
  a dane IP vyfiltrovat (na urovni SMTP, ale
  nebranil bych se ani ipchains :)
  Otazkou je kde dane seznamy nejlepe ziskat
  a do jake miry je to dobre reseni

- pocitat kolik mailu prislo odkud a pokud
  presahne jejich pocet v nejake dobe (jake a kolik?)
  kritickou hodnoutu - tak danou IP opet
  vyfiltrovat. Jenze velky tok dopisu muze byt
  taky konference a ne SPAM.

Napadlo me, ze by mozna stalo za to i omezit
domeny z nichz se da MTA (zne) uzivat na
.cz, ale to mi qmail nevzal (.cz nebo cz
v rcpthosts) a zacal blokova vse.

Co myslite vy? Jak a jakymi prostredky
beznymi i mene beznymi v OS Linux lze
situaci trochu uspokojive resit?