PPP a routing problem

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Pátek Červen 18 13:07:38 CEST 1999

On 18 Jun 1999, Leos Bitto wrote:

W>: Potrebuji pridelit masku 255.255.255.224 ale M$ rika ze ma
W>: masku 255.255.255.0.
W>
W>PPP je point to point protocol, neboli spojeni bod - bod. Tam zadny
W>netmask nema vyznam. Spravne by se melo na kazdem rozhrani nastavit
W>255.255.255.255.

Protokol PPP ma vyhradeny cely jeden byte na adresu uzla. Bezne sa v
komunikacii pouziva adresa 255, cize broadcast. Teoreticky je ale
mozne cez PPP prepojit az 254 uzlov.
Jediny problem je, ze windozy skratka nepoznaju subnety na ppp.

W>Nechapu co windows tou maskou 255.255.255.0 chteji rici. Mozna na
W>kazdem PPP rozhrani automaticky pouzivaji 255.255.255.255 a jen to
W>hloupe ukazuji...

POZOR, netmask MA vyznam a velky. Treba rozlisovat medzi netmaskou na
zariadeni a v routovacej tabulke.

Ak ide o pripojenie jednej masiny, v _routovacej tabulke_ musi byt
samozrejme netmask 255.255.255.255. Ale na _zariadeni_, ktoreho netmask
reprezentuje vlastne masku "pripojenej" siete (ktora zvykne
obsahovat komunikujuce uzly, broadcast adresu a nevyuzitu adresu 0,
ktora sa pouziva ako adresa siete) sa netmask 255.255.255.255 NESMIE
nastavit. Ono to vo vela pripadoch funguje, ale napriklad pingovat
takyto interface tam nepojde, lebo linuxovy kernel NEPOSLE ICMP reply
na adresu, o ktorej vie, ze je to broadcast siete. A samozrejme ping
nie je jedina a zdaleka nie najdolezitejsia vec, ktora sa bez ICMP
neda.

Kedze na masine, ktora sluzi ako gateway modem-lan (modem-inet) nema
velky vyznam mat samostatnu ip adresu pre kazdy ppp interface, zvyknem
nastavit ip adresu aj netmask interfejsu PPP rovnaku, ako je ip-cka
a netmaska lan.

S pozdravom,
		Milan Pikula

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://fornax.elf.stuba.sk/~www, www na fornax.elf.stuba.sk