OT: Re: xemacs

Petr Konecny pekon na decibel.fi.muni.cz
Pátek Červen 18 19:43:09 CEST 1999

 Jakub> Preji pekny vecer,
 Jakub> zkompiloval jsem posledni Xemacs a pise napr. "ecaron not defined", v
 Jakub> momente, pokud potrebuji psat iso8859-2 znak(y), samozrejme je xemacs
 Jakub> vcetne "mule", mam vse v poradky zkonfigurovane  - napr. netscape 4.6
 Jakub> pise cesky bez problemu, totez text konsole... System je rh6, locale
 Jakub> cs_Cz, etc. jsem si jist, ze nejak xemacs donutim psat i to co chci,
 Jakub> ale kam mu to mam napsat ??

 Jakub> prosim, rad bych ho pouzival vice, staci odkaz na misto, zpravu, kde
 Jakub> se neco podobneho resilo...

 Jakub> baliky:
 Jakub> edict-1.07-pkg.tar.gz
 Jakub> leim-1.12-pkg.tar.gz
 Jakub> mule-base-1.30-pkg.tar.gz
 Jakub> egg-its-1.17-pkg.tar.gz
 Jakub> locale-1.13-pkg.tar.gz
 Jakub> skk-1.13-pkg.tar.gz

 Jakub> dale z adresy:  http://www.fi.muni.cz/~pekon/czech-quail.el a
 Jakub> hack-quail.el jsem stahl ceskou klavesnici pro quail.

 Jakub> co se tyce emacsu jsem duty jako bambus. diky Jakub Safar

Mozna bych k tomu mel napsa nejaky popis.
Zaprve: MULE = Multilingual enhancement to (GNU) Emacs

MULE podporuje vlastni definice klavesnic, ktere jsou v podstate
nezavisla na pouzitem prostredi (Xy, terminal).  Nejnovejsi beta verze
XEmacsu (21.2.16) obsahuje ceske prostredi. To se da zapnout prikazem:

M-x (set-language-environment "Czech")

Ceska klavesnice (v terminologii emacsu "input method") se pak zapina
a vypina prikazem C-\

Prikazy C-h L, resp. C-h I vam daji popis jazykoveho prostredi
respektive vstupni metody.

Problem XEmacsu je, ze ceska klavesnice se tam jeste nedostala. Takze
nezbyvalo, nez si ji vyrobit. Pritom jsem vysel z Milanova
<mz na pdm.pvt.net> baliku emacs-czech, ktery resi podporu cestiny pro GNU
Emacs. Ten prvni soubor definuje nekolik klavesnic pro cestinu.

Druhy soubor pak umoznuje, aby mrtva klavesa nebyla +, ale nejaka jina.

Oba soubory staci nahrat nekam, kde je XEmacs najde (load-path). V
prvnim z nich je popis toho, jak je pouzivam. Doufam, ze to pomuze.

                                                Petr
--
Ahhh! A great warrior. Wars not make one great.