quota

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Středa Červen 23 15:17:07 CEST 1999

Dne 23. 6. 1999 Petr Novotny napsal:

> Takze se znovu ptam: Pokud ten quotacheck do startovniho skriptu
> nepripisu, aby byl provaden pokazde (jde o server, ktery se
> rebootuje jen pro pripadny upgrade jadra ci HW), o co prichazim?
> Budou mi quota spravne fungovat i po "nekorektnim odmountovani"?

Takze znovu odpovidam: Red Hati initscripty spusti quotacheck, kdyz to bude
potreba. Promena $rc neobsahuje runlevel, jak se mylne domnivate, ale
navratovy kod ([r]eturn [c]ode) predchoziho povelu, coz je v tomto pripade
fsck. Ten vraci hodnotu 1 v pripade, ze bylo nutne provest opravu disku a
tato oprava byla uspesne dokoncena (vice viz. man e2fsck, sekce EXIT CODE).
Takze ona konstrukce

elif [ "$rc" = "1" -a -x /sbin/quotacheck ]; then ...

znaci:

pokud je navratovy kod fsck ($rc) roven 1 (disk opraven) a zaroven (-a)
existuje (-x) soubor /sbin/quotacheck, delej ...

Chce to lepe koukat :)

S pozdravem

There are three kinds of lies: lies, damn lies, and benchmarks.
                                                         Jeremy Allison