Velmi zajimavy clanek

Martin Macok macok na kocour.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Červen 24 11:35:36 CEST 1999

On Thu, 24 Jun 1999, Jakub Vosahlo wrote:
> Omlouvam se, ze nepredkladam ani neresim nejaky zajimavy proble, nabizim
> pouze zaimavy odkaz na freshmeat (pro ty, co to jeste necetli):
> http://www.freshmeat.net/news/1999/06/23/930185268.html

Jo jo, dalsi z pomerne mnoha peknych clanku. Ctu zrovna knihu OpenSources
(Voices from the Open Source Revolution) (mam to v postscriptu - na
pozadani klidne nekde zverejnim).
Je tam _mnoho_ ruznych myslenek a srovnani komercnich zajmu, FSF, GNU,
OpenSource a ruzne propletence "komerce" a "free" ...
Osobne si myslim, ze Linux ma sanci na preziti dost velikou a tezko ho
muze nejak vyrazneji srazit na kolena nejaka komercni firma. Dulezite je
to, ze lide studujici na univerzitach napr. informatiku ;-) se k Linuxu
dostanou a v 75% mu propadnou - proc? Muzu studovat zdrojaky, architekturu
systemu, komunikacni protokoly, vyradit se na ruznych zapoctacich a
projektech, _vsechno_ muzu prohledavat az na urovni zdrojoveho kodu, a
hlavne za to neplatim, svobodne a legalne stahuji z internetu mraky
kvalitniho software ...
Co se stane, az tito lide vystuduji a prejdou do 'prumyslu'? To vidite
sami -> IBM, Oracle ...

Budouci vyvoj teto OS-valky vidim takto:

Behem asi tak 2-3 roku bude mirne stoupat rozsirenost Linuxu a Free
softwaru, MS bude rozsirovat sve pusobiste o dost pomalejsim tempem, nez
dnes. Vysledkem bude pomerne ustaleny stav, MS bude produkovat ne prilis
dokonaly (zato dostatecne friendly&ready-to-use)SW predevsim bezici na
'podplacenem' HW, bude ovladat 40-60% trhu, zbytek bude zhruba pul na pul
UN*X a Linux, Apple moc sanci nedavam ...

P.S. Osobne bych Linux pouzival, i kdyby byl o dost v horsim stavu
(zaostalejsi), nez je dnes - uz jenom kvuli te moznosti, ze mam zdrojovy
kod a dokumentaci. Vy ne?

--
 |           Martin Mačok                            |