Re: Terminál

Martin Macok macok na kocour.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Červen 24 22:56:03 CEST 1999

On Thu, 24 Jun 1999, Petr Vodička wrote:
> Zdravím všechny ...
>
> Omlouvám se z možná blbou otázku : Mám nainstalovanej RedHat 6.0 na
> počíatči, kterej používám jako server na interenet. Potřebuju ale nějak
> vyřešit vzdálenou správu serveru přes TCP IP ...
>
> telnetem to vypadá dost hrůzně, tak jsem se chtěl zeptat, jestli nkdo nezná
> nějekej lepší program, kterej by n\ terminálu co nejvíce emuloval normální
> prostředí linuxu ...

Taky zdravim, bohuzel jsi nenapsal, z ktereho OS se hodlas k Linuxu
pripojovat. Kazdopadne vzdalenou spravu serveru delej _vyhradne_ pres SSH
(Secure shell), protoze kdyz se prihlasujes pres telnet, muze kdokoliv na
lokalni siti nebo na jakemkoliv pocitaci, pres ktery pujde TCP/IP spojeni
"odposlechnout" heslo ... a pak se muzou dit veci ... Ostatne sprava
serveru je z 90% editace textovych konfiguracnich souboru editorem "vi",
zbytek jsou konzolove prikazy ... nekomu to muze pripadat hruzne, ale
prinasi to _mnoho_ vyhod.

--
 |           Martin Mačok                            |