Linux vs. NT III. (o 266% r ychlej¹í, NT)

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pondělí Červen 28 11:14:56 CEST 1999

Dne 28. 6. 1999 Robert Hanzlik napsal:

> Tot vec cislo jedna a veci cislo dve je bezesporu i to, ze Apache neni
> multithreadovy. Takze vlastne srovnani kulha od sameho zacatku. Ostatne neni
> ani jedinym http serverem pro Linux. Myslim, ze clanek MEL vyznit v
> neprospech Linuxu zamerne. Pevne verim, ze libovolna multithreadova varianta
> webserveru, treba AOL webserver, by dosahla vysledku o poznani lepsich.

No ja nevim, ale thready v Linuxu se delaji prece pomoci clone(), tedy de
facto stejne jako bezny fork(). Uz jsme o tom tady debatovali asi pred rokem
a resume bylo, ze fork() je v Linuxu hodne lacina zalezitost, takze to neni
ono uzke hrdlo. Navic vhodnou konfiguraci Apache lze dosahnout, ze se bude
forkovat pomerne minimalne (vysoky pocet requestu obslouzenych jednim
procesem pred jeho ukoncenim, dostatecne mnozstvi bezicich procesu, spare
procesy atd.).
Nicmene je pravda, ze Apache 2.0 ma byt udajne multithreadovy.

S pozdravem

There are three kinds of lies: lies, damn lies, and benchmarks.
                                                         Jeremy Allison