mars nw server - licence

Michal Kurka Michal.Kurka na pvt.cz
Pondělí Červen 28 13:27:12 CEST 1999

Miroslav Ondra wrote:

> Miroslav BENES wrote in message ...
> :Preji krasne rano !
> :Kdyz uz tu bezi debata o marsu, neda mi to, abych se taky nezeptal :
> :
> :Jak je to s licenci na nw server, emulovany marsem ? Samotny mars je
> :GNU, ale na plnohodnotny server je jeste potreba spousta smeti okolo
> :(login.exe, attach.exe, logout.exe ...). Jelikoz tu provozujeme
> :"plny" Novell, pujcil jsem si na testovani tyto soubory z nej. Ale
> :jak dal ?

Kdysi jsem o podobnem problemu mluvil s p.Kerslagerem v teto konferenci
asi pred pul rokem. V archivu by to nekde melo byt. Kazdopadne na strane
klienta:
  a) ovladace pro sitovou kartu a protokoly
    - ty jsou pry volne tak, jak M.Ondra psal
  b) samotny NetWare-klient
    - na doporuceni jsem z Inetu stahnul program NET (ve zdrojacich),
ktery jsem prelozil pod DOSem v Borland C++ 3.1  Bylo tam par 'warnings'
a mozna i nejaky ten 'error', ale vse slo doladit a prelozit bezchybne.
Program NET pouzivam ke sve spokojenosti dodnes. Pod NET.EXE se totiz
skryva LOGIN, LOGOUT, SETPAS, MAP a nakolik dalsich. V prilozenem README
je receno, jak to funguje. A jeste dulezita vec: Umi se pripojovat jen k
BIND, nikoliv k NDS. K Marsu to ovsem staci.
    NET ma vsak nekolik much:
	- neumi pracovat z NetWare promennymi (napriklad STATION)
	- z pocatku jsem mel problemy s prihlasovanim k uctum bez hesla, ale
casem to bylo dobre (snad jsem trochu upravil zdrojak, uz si
	  nevzpomonam)
	- take jsem jej musel premlouvat, aby zpracovaval login-script, ale
	  i to se mi povedlo

Vyhodou NETu je, ze je maly, jednoduchy a integruje nekolik prikazu
najednou. Pri vetsim provozu je pak znat, kdyz originalni LOGIN.EXE v NW
4 ma asi 300 kB a NET.EXE ma jen 50 kB.

S pozdravem
--
Michal Kurka