mars nw server - licence

Miroslav Ondra ondra na faster.cz
Čtvrtek Červen 17 13:26:43 CEST 1999

Miroslav BENES wrote in message ...
:Preji krasne rano !
:Kdyz uz tu bezi debata o marsu, neda mi to, abych se taky nezeptal :
:
:Jak je to s licenci na nw server, emulovany marsem ? Samotny mars je
:GNU, ale na plnohodnotny server je jeste potreba spousta smeti okolo
:(login.exe, attach.exe, logout.exe ...). Jelikoz tu provozujeme
:"plny" Novell, pujcil jsem si na testovani tyto soubory z nej. Ale
:jak dal ?

Muj nazor je,ze tyto programy nelze pouzivat v siti, ve ktere neni
integrovan native Netware.
Kdysi jsem se pokousel postahovat updates techto  programu z ftp serveru
Novellu  (protoze jsem zrovna nemel pristup na zadny NW server) a u vetsiny
administrativnich programu nebyly dostupne nektere podpurne soubory ( myslim
ze overlays).

:a) je nejaka legalni cesta, jak tyto soubory ziskat  ?
:b) mate nejake jine reseni pro klienty DOS, W95 ? Byla tu zminka o
:pouzivani jineho "login.exe", ale bez podorobnosti.

Co se tyka uzivatelskych utilit login, map, capture ... ty lze skutecne
nahradit   programem net.exe, o kterem je zminka nekde v dokumentaci Marsu
(nekde bych ho asi nasel :-)).
Administrace by se asi dala delat pres linuxove utility v baliku ncpfs, ale
asi by to nebylo moc pohodlne.

:c) je legalni pouzivat proti marsu klienty (DOS, W95) od Novellu ?
:Pokud ne, cim je nahradit ?

Klienti pro DOS (netx, vlm) a Windoz jsou zdarma a nikde v dokumentaci jsem
nenasel zminku, ze by se nesmeli pouzivat pro pripojeni k jinym serverum. Ve
Win9x, NT lze samozrejme pouzit Microsofti klienty pro NW site.

Bokula