Full duplex a crossover

Jozef Hitzinger hitzinge na sophia.dtp.fmph.uniba.sk
Úterý Červen 29 17:27:38 CEST 1999

On Tue, 29 Jun 1999, Dusan Malik wrote:

> Napr. PC---PC s 3Com kartami, podla mna by malo byt jedno aky OS
> pouzijem (pokial priamo nekonfiguruje karty) ak sa dohodnu, ze budu
> komunikovat urcitym sposobom a kabel im to umozni.

Kazdy OS karty konfiguruje a ovlada - cez drajvre (SW). Rovnako ako treba
nastavit aj SW pre modemy, malokedy to ide samo a hned.

> No a teraz vlastne o co mi ide. Pre spojenie PC--PC som narazil na
> crossover kabel

Norma pre UTP kable je 8 drotov, z toho sa pre Ethernet vyuziju styri (ale
napr. pre ATM sest). Do switchov a hubov sa masiny pripajaju priamymi
kablami (tie krabicky pocuvaju na drotiku na ktorom pc vysiela a naopak).

Ked chcete spojit dve masiny head-to-head, musite druotiky "prekrizit"
tak, aby to co jeden vysiela druhy pocuval. Pri Ethernet kartach vystacite
so 4 drotmi, ale ak chcete dodrzat normu pre UTP kabelaz, pouzite (a
otocte) vsetkych osem.

--
jozef  :-)