Full duplex a crossover

Dusan Malik dusan.malik na strategy.gov.sk
Úterý Červen 29 15:27:25 CEST 1999

Dobry den!
Trochu som sledoval debatu o full duplexe,
ale pretoze nie som odbornik, ale iba
mierne pouceny laik, mam otazky:

1. vzdy som si myslel, ze forma prenosu dat medzi
dvomi koncovymi zariadeniami je skor dana ich
HW vybavenim ako SW, ktorym do nich strkam data.
Napr. PC---PC s 3Com kartami, podla mna by malo
byt jedno aky OS pouzijem (pokial priamo nekonfiguruje
karty) ak sa dohodnu, ze budu komunikovat urcitym
sposobom a  kabel im to umozni.
2. alebo je to inak a je to zalezitost i SW? Urcite sice ide i SW
ovplyvnovat sposob komunikacie, ale vychadzam z analogie
modemov. Tie sa predsa sami dohodnu na urcitom protokole
a rychlosti spojenia a pod. I ked da SW ovplyvnovat niektore
parametre (mozno k horsiemu)
3) moj dojem je, ze ci ide o plny alebo polovicny duplex v prvom
rade rozhoduju karty a az potom (mozno) SW.
No a teraz vlastne o co mi ide. Pre spojenie PC--PC
som narazil na crossover kabel
meno		pin	pin 	meno
TX_D1+     	1	3	RX_D2+
TX_D1-	2	6	RX_D2-
RX_D2+	3	1	TX_D1+
RX_D2-	6	2	TX_D1-

toto je zrejme klasicky prekrizeny kabel.
 Umoznuje aj plny duplex?
Totiz nasiel som i pokracovanie:
BI_D3+	4	7	BI_D4+
BI_D3-	5	8	BI_D4-
BI_D4	7	4	BI_D3+
BI_D4-	8	5	BI_D3-
Takto by to spolu s predchadzajucim zapojenim bol asi
plny prekrizeny kabel. Na co sa pouziva? Nie je az
pri takomto kabli mozny plny duplex? Bude s takymto
kablom spojenie PC--PC pri normalnom SW rychlejsie,
alebo treba spec. soft na vyuzitie? Teraz nemam na
mysli iba linux, ale i ostat OS pri najhorsom i Win.
Zdravi

Dusan Malik
e-mail dusan.malik na strategy.gov.sk