proxy pro http

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pátek Březen 5 10:13:32 CET 1999

Dne 5. 3. 1999 Petr Vanicek napsal:

> Ma problem s vyberem vhodneho proxy serveru pro WWW, mam sit zhruba:
>
>  ----------               -------------               -------------
> |          |             |             |             |             |
> | SIT MOJE |-------------| linux router|-------------|Externi proxy|
> |          |             |             |             | neni moje   |
>
> Problemem je ze bych potreboval pristup na WWW v me siti, pricemz
> externi proxy, do ktere se neda zasahovat, neumi smerovat do meho
> [...]

Predpokladam, ze ve Vasi siti jsou neverejne IP adresy (pokud ne, je IMHO
chyba v routovani na Vasem routeru). Pak mate v podstate dve reseni. Bud
pouzit nejaky proxy server (Squid), coz ovsem znamena omezeny pristup k Netu
- http a ftp pres browser. Proto doporucuji pouzit maskaradu. Pokud budete
postupovat krok za krokem podle IP-Masquerade HOWTO, nemely by se vyskytnou
zadne problemy.

S pozdravem