Problem se statickou ARP tabulkou

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Neděle Březen 7 00:05:54 CET 1999

On Sat, Mar 06, 1999 at 01:30:39PM +0100, Lukas Macura wrote:
> [...] Myslel jsem si, ze bude stacit nahrat napevno ze
> souboru /etc/ethers IP adresy a k nim prirazene HW adresy a bude to, ale
> system, i kdyz mu to takhle udelam, stejne prida dalsi radek do sve
> interni tabulky a vubec ho nestve, ze pro jednu HW adresu tam ma dve IP.

Vic IP pro jednu MAC (HW) adresu je uplne legalni stav - nastane treba
tehdy, pokud pouzijete IP aliasy.

Nemelo by ale dojit k tomu, ze by se do ARP tabulky dostala nova MAC
adresa k IP adrese, ktera tam uz je: pokud system ma IP adresu v ARP
tabulce, uz se na ni nepta broadcastem. Takze pokud chcete zabranit tomu,
aby se nekdo vydaval za nejakou dulezitou stanici, staci prikazem arp -s
definovat adresy techto stanic.

Pokud mate vsechny potrebne adresy v ARP tabulce zavedeny staticky, muzete
zkusit

ifconfig eth0 -arp

- ve vypisu ifconfig eth0 by se mel objevit priznak NOARP a system by se
nemel doptavat na MAC adresy novych IP adres.

--
                           home: kubitovi na mbox.[lantanet.]cz
Marek Kubita               http://kubitovi.lantanet.cz/