Hardware problem (delsi)

Lukas Macura Lukas.Macura na opf.slu.cz
Pondělí Březen 8 08:53:14 CET 1999

Dobry den,

znovu se obracim do tohoto listu, protoze mam problem se svym pocitacem.

Nedavno jsem koupil novy MB s procesorem PR200. Uz ze zacatku jsem mel
problemy s RAM (se staryma SIMkama se to vecne sekalo), az jsem koupil
32MB DIMM a vypnul jsem Enhanced Paging v BIOSu (netusi nekdo, co to je a
jestli je normalni, ze kdyz to zapnu, tak se pocitac muze kousat a kdy),
tak se zdalo, ze se problemy vyresily a jel mi i Linux i Windows.

kamen urazu nastal vcera, kdyz jsem koupil novy HDD (Seagate Medialist 3GB)
, se kterym to dela psi kusy. Windows jedou (i kdyz jsem nezkousel vetsi
zatez (poradite mi nejaky testovaci soft ?) ale s Linuxem je to horsi.
Instaloval jsem Slackware 3.6 vcera na 3x. Vzdycky jsem skoncil po nejake
dobe (pokazde jine) na hlaskach typu
ext2fs-block is too small nebo neco takoveho (zapomel jsem si je presne
opsat) a doslo k totalnimu padu E2FS. Po resetu namountovani neproslo,
vypsalo hlasku
Group descriptors corrupt.
Manualni e2fsck nasel strasnou spoustu chyb a filesystem se po oprave uz
nedal pouzivat.

Moje dotazy:
- Muze to byt zpusobeno UDMA a jak to potvrdit ?
- Muzou byt dva zarizeni (jedno UDMA a jedno ne ) na jednom kabelu ?
- Myslim si, ze pameti by to nemelo byt, protoze se filesystem zkazi
vzdycky stejne, ale mozna je opak pravdou (existuje nejaky dobry soft pod
Linux na test pameti ?)
- A jsme u posledni veci - motherboard. Uz nemam moc casu a pokud je
spatny, musim ho urychlene vratit. Ale potrebuju dukaz, ze je spatny. Vim,
ze je tezke takto poradit a ze bude potreba zkusit vymenit procesor apod.,
ale ciste teoreticky, muze byt problem treba v UDMA radici, ne ?

(Pro informaci, ve windows nejedu pres UDMA, mozna proto funguji)

Tak to bylo delsi, ale doufam, ze odbornici uz neco podobneho zazili a ze
budou znat jednoduche reseni (napr. cgytit MB , poradne se naprahnout a
hodit co nejdal) :)

Ps: Stare dobre 486 ...

S pozdravem

*** Ing. Lukas Macura             ***
*** macura na opf.slu.cz             ***
*** http://x.opf.slu.cz/~limo ***