Obnoveni souboru

Vaclav Blaha vblaha na iol.cz
Pondělí Březen 8 16:49:57 CET 1999

Josef Sokol wrote:

> Zdravim vsechny.
> Slysel jsem, ze je mozne v Linuxu obnovit smazany soubor (coz dle meho
> nazoru v Unixu principialne neni mozne). Budu rad, pokud mi s tim nekdo
> poradi.

No samozrejme ze to mozne je. Predpokladat, ze pod Linuxem neco mozne
neni, je velky omyl (ktery se casem vymsti :).
Soubory jde undeletovat pomoci ruznych programu, napriklad v Midnight
Commanderu (e.g. cd undel:/dev/hdax, pouze ext2fs), nebo taky pomoci
debugfs (e.g. man debugfs). V obou pripadech to vysipe cisla smazanych
inod , datum smazani a velikost souboru (a samozrejme obsah). Jmeno
souboru je ovsem navzdy ztraceno (je ulozeno v polozce adresare a ne v
inode souboru). Soubor jde undeletovat (ci lepe inoda jde precist) v
puvodnim stavu jen do doby, nez nekdo zapise do jeho bloku.
Dela se to vsechno ctenim zarizeni s danym fs, ke kteremu je nutny
pristup.

--
INIT: no more processes left in this runlevel