Sendmail konfigurace

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Březen 10 07:23:16 CET 1999

Dobry den,

Radek Svoboda wrote:

> Vsem "sendmail znalym" ...
No, ne ze bych ho znal, ale mam stejny problem a trochu jsem se v tom
pohrabal...

> Mam nekolik dotazu ohledne konfigurace sendmailu na Linuxu (RedHat).
> Vzhledem k tomu, ze k pripojeni k internetu pouzivam dial-up, potrebuju
> sendmail relativne netrivialne nakonfigurovat.
>
> 1) Potreboval bych prepisovat hlavicky mailu tak, aby posta urcena
> *vybranym* (ne vsem) uzivatelum v cizi domene sla urcenym lokalnim
> uzivatelum (zatimco normalne odejde po dial-up pripojeni na internet a
> ti lokalni uzivatele si ji opet stahnou zpet).
Tohle by, tusium, slo udelat pomoci aliases. Ale nevim to jiste, asi by
to chtelo vyzkouset... (man aliases)

> 2) S tim souvisi dalsi problem - chtel bych, aby lokalni posta byla
> rozesilana okamzite, zatimco posta smerujici ven byla skladovana do
> fronty (pri pripojeni ji pak flushnu).
Ja jsem prisel na následující nastavení:
v /etc/sendmail.cf jsem si nasel DeliveryMode a nastavil na deferred. V
/etc/rc.d/init.d jsem ve spoustecim radku upravil parametr -q na 30s.
Funguje to tak, ze si kazdych 30s vyzkousi, zda muze poslat dopisy,
lokalni posle, ostatni ma ve fronte. (Aspon doufam). Po pripojeni by mel
poslat i ostatni...
Mohl by to nekdo sendmailu znaly zkontrolovat?
Diky.

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72