LILO konfigurace

jan.hreho na st.sk jan.hreho na st.sk
Čtvrtek Březen 11 07:10:54 CET 1999

> Pak uz me tedy napada jedina vec, ktera by to mohla
> znemoznit, a to jak
> vypada odkaz na image kernelu. Podle me musi nekde mit
> poznaceno, ze ho musi
> tahat z hdb, sektor xy. Jediny dalsi parametr, ktery to muze
> urcovat by byl
> root a ten to urcite nebude, protoze kernel preci nemusi byt
> na partisne,
> ktera je zaroven i root filesystem.
>
> S pozdravem

Spomenul som si na jednu vec na zaklade toho co ste napisal. Ked som raz
prekompilovaval jadro, v v adresari /boot som zmazal stare a nakopiroval
nove jadro s tym istym menom. Za tym som nespustil lilo a samozrejme
potom sa nevedel nabootoat linux. Z toho mi vypliva, ze si lilo do boot
sektoru zapisuje presne fyzicke umiestnenie (cislo sektoru) jadra. Bolo
to davno takze som na to uz aj pomaly zabudol.

Takze nie moje riesenie, iba moj uz iba navrh riesenia:
- zase prodpokladam, ze linux bol bootovany z /dev/hda1

boot=/dev/hdb
map=/boot/map
.
.
.
image=/boot/jadro
	label=lin
	root=/dev/hdb1

... a spustit lilo. Takze teraz sa do MBR HDB nahraje lilo aj so
spravnymi udajmi, kde je fyzicky ulozene jadro. Potom staci vybrat disk
zalozit ho do druheho pocitaca, pockat kym sa zobrazi prompt lilo a
napisat na prikazovy riadok:

lin root=/dev/hda1

Tym padom lilo ignoruje nastavenie zo svojho konfiguraku.

							Jan HREHO