Programovani pro X

David Šauer davids na iol.cz
Čtvrtek Březen 11 18:02:54 CET 1999

    PN> Dobry den,
    PN> rekneme, ze bych rad napsal nejakou vetsi aplikaci pro X, nejspis v
    PN> C++.
    PN> 1. Muzete mi prosim poradit vhodnou literaturu (moznost nakupu pres
    PN> internet vitana, anglictina neni na prekazku)?

Pro ciste X je v cestine snad jen: Ales Limpouch, X window system -
programovani aplikaci. Pro anglictinu jiste poradi napr. Amazon.

    PN> 2. Pro vetsi projekt je asi potreba nejaka knihovna, ktera dela
    PN> cudliky apod., ze ano? Je takovahle knihovna nejaky ten
    PN> Motif/Lesstif? Muzete mi nejakou doporucit (+odkaz na literaturu a
    PN> pripadne prodejce)?

Treba: Athena, Motif, Lesstif, gtk+, Qt, xforms a dalsi .... vyberte si ...
Dovoluji si doporucit gtk+ ... je free a pod LGPL a pomerne
jednoduchy. Existuji i widgety pro OpenGL. Vzhled lze korigovat pomoci
temat.  Manual je na www.gtk.org. Pokud nejaka tistena literatura
 existuje, bude k nalezeni asi na tom Amazonu ...

    PN> 3. Existuji nejake knihovny, ktere ujednocuji kresleni na monitor a
    PN> tisk? Jak vlastne resi aplikace tisk - generuje PostScript, nebo
    PN> generuje neco presne podle tiskarny, nebo jak?

Jak budete tisknout, zalezi na Vas. Muzete mi drivery pro tiskarny,
tisknou pres ghostscript atd. Knihovny pro vystup do postskriptu
existuji, hledejte www.freshmeat.net, www.linuxapps.com atd. O
sjednoceni se snazi GNUStep [www.gnustep.org]. Nicmene o teto casti
toho moc nevim, berte to s rezervou. Mozna i gnome+gtk se snazi o nejaky
jednotny pristup k zobrazeni a tisku ....

    PN> (Jsem C++ programator, ale zatim jsem psal hlavne pro Win32. Takze
    PN> bych si rad udelal jasno v tom, zac je v iXech pernik.)

Kazdy jsme nekde museli zacinat, ja v DOSu ...

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na iol.cz (mime compatible)