gcc vs. egcs

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Čtvrtek Březen 11 19:53:43 CET 1999

Dne 11. 3. 1999 Petr Mojzisek napsal:

> Představte si situaci: Mám svůj program a sadu rutin pro čtení souboru v
> jistém formátu. K těmto rutinám je příkládek (ozn. prog1). Jeho část
> jsem víceméně zabudoval do svého programu (prog2).
>
> Nejprve jsem používal gcc. Ten oba programy přeložil, avšak oba ve
> stejném místě spadnou. Padá to v jedné ze sady rutin, o kterou tady jde.
> Konkrétně to tam leze za alokované pole...

Pokud jsem to dobre pochopil, tak se neni co divit, ze program spadne,
kdyz saha kam nema.

> Pak jsem zkusil egcs. Prog1 se tvářil, že funguje a snad tomu tak i je.
> Prog2 ovšem ne. Sice proleze ono kritické místo, kde to padalo při
> překladu gcc, ale spadne o kus dál. A teď ten gól. Spadne to ve funkci
> malloc. Jo. Proste to chytne SIGSEGV v mallocu.

Na tom neni nic divneho. Pokud program hrabne kam nema a prepise neco
duleziteho, muze to pozdeji spadnout skoro kdekoliv a zdanlive naprosto
nelogicky. Doporucuju zkusit ElectricFence, ktere by melo zajistit, ze
program spadne tam, kde k chybe v pristupu dopameti doslo.

S pozdravem