Mrznutie po kil

David Šauer davids na iol.cz
Sobota Březen 13 20:27:52 CET 1999

[...]

    MP> Ne, to je opravdu problem. Vytuhne to, i kdyz to napise normalni
    MP> uzivatel. Problem je v tom, ze se x-servru posle signal KILL, ten se
    MP> proti tomu nemuze nijak branit a tak nemuze obnovit obrazovku, i kdyz
    MP> by chtel.

    MP> Ono je to ve skutecnosti jeste horsi: program xinit trpi umelou
    MP> inteligenci a obcas pri velke zatezi pri shazovani X-woken posle
    MP> X-servru SIGKILL sam... Muzes si zkusit na konzoli pustit treba
    MP> make -j zImage a pri tom ukoncit windowmanager...

[...]

> [...]
    MP> zacatku send_sig_info, takze si muzes upravit kernel k obrazu svemu :)
    MP> Ja jsem si posilani KILL a STOP suid programum zakazal.

    MP> Dalsi reseni je patchnuti x-servru, kdyz tam das setuid(0);setgid(0);
    MP> tak x-server nebude prijimat zadne signaly (krome tech z klavesnice,
    MP> ktere jsou ovsem osetreny). Obavam se vsak, ze zakaz posilani vsech
    MP> signalu x-servru by mohl pusobit problemy.

    MP> Kdyz uz ti pocitac vytuhne, muzes pouzit magic-sysrq key na unraw
    MP> klavesnice (Alt-SysRq-R), pak se poslepa prihlasit jako root a pustit
    MP> neco, co obnovi obrazovku (nevim teda co; mne svgatextmode obrazovku

Hm, co neco jako 'xdm' nebo 'gdm' bezici pod rootem - normalni uzivatel to
nemuze shodit (pokud neni kernel buggy). Pokud X server spadne nebo je
nasilne prerusen (kill -9 -1), nastartuje ho znovu.

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na iol.cz (mime compatible)