PAM a passwd

Středa Březen 17 14:43:52 CET 1999

Jan Derfinak (ja na demax.sk) wrote:
: On 16 Mar 1999, Leos Bitto wrote:
:
: > : Otazka je ako sa prihlasuje. Dajme tomu ze sa prihlasuje pomocou ssh.
: > : Potom na zaciatok suboru /etc/pam.d/ssh pridam riadok
: > :
: > : auth       required	/lib/security/pam_listfile.so item=rhost sense=allow \
: > : file=/usr/local/etc/zoznam_strojov onerr=fail apply=XY
: >
: > Nepripada vam trochu divne drbat se pravou rukou kdyz vas svedi za levym uchem?
: > Ja bych to ssh radsi omezi direktivami AllowHosts a DenyHosts v sshd_config, viz
: > man sshd.
:
: :)
: Jednak sa tu jednalo iba o priklad ako sa pouziva PAM (ssh som si zvolil iba
: ako sluzbu na ktorej to ukazem, v zavere mojho predchadzajuceho mailu su
: uvedene este dalsie sluzby, ktore je mozne takto konfigurovat a bohuzial
: nemaju sshd_config) a dalej aj keby sa jednalo iba o ssh, direktivy
: AllowHosts a DenyHosts v sshd_config neumoznuju rozlisovat uzivatelov tak
: ako to bolo v povodnej otazke.

Pravda, to neumoznuji. Od toho jsou tam AllowUsers a DenyUsers.

: Dufam, ze ak si povodnu otazku este raz
: precitas, nebude sa ti to zdat az take krkolomne. :)

No krkolomne se mi to zda porad ale uz aspon chapu k cemu to je dobre. :)

Leos