passwd na jednom radku

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Čtvrtek Březen 18 09:55:05 CET 1999

> Ty moznosti jsou sice skvele. Ale ja potrebuji neco trochu jineho.
> Potreboval bych zkratka nejaky prikaz, ktery muze aplikovat obycejny
> uzivatel. Potrebuji neco na zpusob passwd, ale s tim, ze se program
> nespusti interaktivne, ale s parametry na radku. Neco takoveho:
>
> neco_jako_passwd  uzivatel  nove_heslo  nove_heslo_verifikace

This is Unix - stop acting so helpless. :-)

Neni mi jeste zcela jasne, v jakem kontextu bezi "neco_jako_passwd",
jestli jako root nebo jake uzivatel, ktery to meni.

S moznosti pres expect jednoduse sestavite expect skript tak, ze
zavola passwd (jeste lepe su uzivatel -c passwd), ceka na prompty a
posila tam hesla. expect (snad) bere prikazy i z povelove radky,
takze odpada nutnost zajistovat docasny soubor. Jen nevim, zda by to
heslo nebylo videt pri vypisech typu ps auxww.

S moznosti press chpasswd je to trochu slabsi v tom, ze byste nejdriv
musel overit stare heslo.
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz