Crypt pro Linux ?

Michal Ludvig mic na logix.cz
Sobota Březen 20 21:01:49 CET 1999

On 19 Mar 1999, Radek Svoboda wrote:
>    nenasel jsem v RH 5.1 zadny crypt. Tipoval bych, ze to asi nejak
> souvisi s vyvozem sifer. Potrebuju sifrovat zalohy symetrickou sifrou.
> Zkousel jsem PGP a jeho IDEA algoritmus, ale je to dost pomaly a pripada
> mi to jako kanon na vrabce. Existuje nejaka nahrada za crypt?

Ja pouzivam IDEA ze souboru programu ke knizce Applied Cryptography a jsem
spokojen. Da se to najit treba na
sunsite.mff.cuni.cz:/Security/utopia/applied-crypto/idea.V1.1.tar.bz2
Zasifrovani cca 30MB dumpu mi na 100MHz Pentiu se 16MB pameti trva zhruba
minutu, s cimz jsem zcela spokojen (samotne dumpovani totiz trva mnohem
dele). Jeste trosku se to da urychlit, kdyz se pri kompilaci zada
-funroll-loops, ale je to jenom kolem 10%.

Michal Ludvig