problem s nabootovanim

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Neděle Březen 21 09:33:36 CET 1999

On Sat, 20 Mar 1999 kuca007 na email.cz wrote:

> [...]
> dnes se mi stala neprijemna vec a nevim co s tim:
> Po nejake divoke operaci se mi restartoval pocitac, s tim, ze se samozrejme neprovedlo odmounteni disku.
> Pri novem nabootovani se vzdy pocitac zasekne na hlasce:
>
> VFS: Mounted root (ext2 filesystem) readonly
>
> Od te chvile se s tim neda nic delat. Zkusil jsem nabootovat ze zachrane diskety a opravit disk. To nejak probehlo
> a jsem schopen z nej cokoliv spustit. Prohledl jsem pak vsechny soubory o kterych jsem byl presvedcen, ze by
> mohli zpusobit chybu, ale na nic jsem neprisel. Po restartu to vzdy zatuhne na ty radce.:-(

Mne se tohle stalo kdyz jsem instaloval linux po siti z muni a mel jsem na
PC zapnuty powersaving. Dik obcasnemu usinani se mi nenainstalovalo par
RPM packages :-) Konkretne tohle zpusobil chybejici balik dev-xxx ,
konkretne neexistujici soubory /dev/sdax - nebylo mozne disk namountovat.
(nebo mozna /dev/console - presne nevim ktery device mu prave chybel)