Apache a aliasing na home bez "~"

Petr Krenzelok petr.krenzelok na trz.cz
Pondělí Březen 22 07:52:41 CET 1999

Ahoj lidi,

tak nejak jsem si s kolegou hral s konfiguraci Linux (Red Hat 5.2)
serveru, a mam nasledujici dotaz:

nejprve o co nam slo:
---------------------

potreboval jsem zajistit, aby na serveru nasi spolecnosti mohla bezpecne
fungovat jeste domena rebol.cz a pod ni dalsi pripadne stranky, ale aby
si autori "nelezli do zeli". Na server je povolen pro uzivatele rebol a
asko (stranky naseho astroklubu) pouze ftp pristup do jejich domovskych
adresaru. Budeme potrebovat scriptovat, takze system vyuziva suExec.
Zatimco rebol.cz je domena, a nebyl zde problem nastavit documen root v
sekci virtual hosts, tak jsme meli kapanek problem dostat stranku
Astroklubu do tvaru:

http://www.rebol.cz/asko

reseni: ???
------

stranky asko jsou v domovskem adresari asko, tedy klasika
/home/asko/public_html, protoze nechci, aby si ruzni lide co budou
zpravovat stranky navzajem nejak prekazeli ....

jedinou moznost, jak zajistit toto, bylo pouzit Redirect /asko
http://www.rebol.cz/~asko, takze jedine tak se to dostane do home
adresare asko.

Co je mym problem, je to, ze me tak nejak znervoznuje znak tilda "~"
:-), protoze vecne nekomu musim rikat, kde to ma hledat ...

Zkouseli jsme v konfiguracnim souboru zadat Alias /asko /~asko, ale
nefunguje to, zrejme proto, ze se tady "~" neinterpretuje, ale pouzije
jak je ...

Alias /asko "home/asko/public_html" sice funguje na hlavni stranku, ale
kdyz mam na strance link s odkazem na
http://www.rebol.cz/asko/cgi-bin/pekr.cgi, tak zase nefunguji scripty

Mozna mi nezbude nic jineho, nez zustat spokojeny s redirectem v
kombinaci s existujicim aliasem, takze uzivatel po napsani
http://www.rebol.cz/asko bude prehozen na http://www.rebol.cz/~asko a to
uz pak funguji i scripty ....

Mozna se i ta posledni drobnost da vyresit ... nejaky napad? :-))

Diky moc,

-pekr-
Czech Amiga News - http://www.realdreams.cz/amiga "The best Amiga News
site .."