Linux vs. FreeBSD

Ladislav Kostal kostal na pefstud.uniag.sk
Pondělí Březen 22 09:24:25 CET 1999

On 21 Mar 1999, Mikulas Patocka wrote:

> [...]
> 	filesystem, tak se system zacykli, tento cyklus detekuje
> 	:) a rebootuje BEZ syncnuti vsech filesystemu.
> 3.0 (beta) - vyse zminena buga tam neni, zato tam je daleko
> 	lepsi - normalni strileni po disku do souboru - opravdu
> 	jsem videl textovy soubor, jehoz cast byla prepsana
> 	nahodnymi daty, ktera zacinala zrovna na hranici
> 	sektoru.
> 3.0 (release) - zniceny soubor jsem jeste nevidel, zato jsem uz
> 	videl znicenou symlinku (jmeno, kam ukazovala bylo
> 	prepsano nahodnymi daty). Dale jsem videl jeden kernel

Ja som sa s nicim takymto nestretol a to pouzivam FreeBSD uz dlhsiu dobu.

> Zaver: jednoucelovy server (treba WWW nebo NFS) by na FreeBSD
> mozna sel pustit, protoze kdyz to bude porad dokola delat jednu
> vec, tak je mala pravdepodobnost, ze se na nejakou bugu narazi,
> a pobezi to mozna trochu rychleji.  Na masinu na kterou lezou
> uzivatele a pousti tam vsemozne programy bych vsak FreeBSD
> nedaval.  FreeBSD 2.2.8 tady ve skole je a nevydrzi vic jak
> tyden (kdysi to bylo FreeBSD 3.0 a to padalo kazde 2 dny).

No neviem, tak to maju asi na cdrom.com odvahu, ked im tam bezi FreeBSD s
maximom 3600 uzivatelov. :) Nam tu bezia zatial 2 servery na FreeBSD a
pokial ich ja nerebootnem, nespadnu. (alebo mi nepomoze nejaky dobrak :)))
(ale take sa zatial nestalo)

Jedna z veci, co mi chybala na Linuxe je cvsup. Take pohodlne updatovanie
jadra a celeho systemu je velmi uzitocna vec. Opravi to chyby a nemusim sa
babrat s patchmi.

Tym nechcem povedat, ze Linux je zly alebo tak nieco (dobre viem, aka je
toto konfera :), ma velmi dobru podporu co sa tyka aplikacii a driverov,
ale ja som potreboval iba zaklad systemu, do ktoreho by som si mohol
pridavat postupne co chcem. Instalacia napt. RedHatu tam ma toho az moc,
takze som nevedel, co fakt treba a pripadalo mi to zdlhave prehrabavat sa
v tom.

Uznavam, ze na domace pouzitie a do kancelarie je Linux vyhodnejsi, ale na
FreeBSD ako server nedam dopustit :) Ja ho pouzivam vsade, kde sa da, a
uplne si s nim vystacim.
					Ladislav Kostal

P.S. Tucniakom zdar a daemonom zvlast ! :)