OT: spatny bios, jak ho flashnout jinym

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Březen 25 07:49:49 CET 1999

>    omlouvam se za offtopic, ale nevim, kde se obratit s prosbou o radu.
>  omylem (nevsiml jsem si 'i' misto 'e' ve verzi biosu) jsem "upgradoval" z
>  biosu verze 1.15me11 na 1.15mi12 (motherboard fic vb-601, pcb 1.3).
>    verze 1.15mi12 je vsak pro muj motherboard spatna a po nadetekovani ide
>  disku pocitac zatuhne. nevite nekdo, prosim, co s tim mam delat?
Dat zpatky puvodni. S diaketou se snad bude bavit.

> kde by
>  mi mohli flashnout muj puvodni bios (mam ho ulozen v souboru)?
Chvalyhodne. Bohuzel ale asi na hd, ze jo ?  Pak jedine ten disk
vyndat a jit s nim jinam, prenest na disketu a doufat.

> nebo lze
>  popr. i koupit tu romku?
To je snad zbytecne. Ale priste uz si asi date tu puvodni verzi na
disketu, ze jo ?

Na zaver par postrehu :

1. (znam z doslechu) Udajne se da vlozit "spravna" EEPROMka,
natahnout system, pak (bez vypinani) vymenit a prepalit.

2. ((vlastni zkusenost) Kdyz se prepalovani nepovede (u me vypadek
proudu), prestane pocitac fungovat. Napred sype furt nejaky varovani
a nakonec si rekl o disketu. Z ni natahnul system a vic ho
nezajimalo.
 V tu chvili bylo vsecko odpojene, cipova sada asi jela na nejakych
implicitnich dodnotach, ale jinak to slo ! Tak jsem na tu disketu dal
system, prepalovaci sw a ten novy BIOS, prepalil jsem to a je to OK.

3. Pokud ten board prijal jiny BIOS, nez jaky do nej patri, asi bych
ho reklamoval.

Hodne stesti !
Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz