WindowManagery - vysvetleni

Robert Nyvrt robin na tourist.cz
Neděle Březen 28 15:02:24 CEST 1999

Dobry den,
posledni dobou mam zmatek v oblasi Window managery pro X11. Uz par let
pouzivam fvwm a presne takhle si predstavuji, co by winmgr mel umet. Ani
ne tak vzhledem, ale funkcemi. Nicmene rozhodl jsem se jit s dobou a
zachtelo se mi neceho novejsiho. Jenze je problem, ze ted moc nerozumim co
je co.

1) KDE - myslel jsem, ze je to proste winmgr, ale ouha - ony existuji
         aplikace specialne pro KDE. Tak je to _pouze_ window manager,
         nebo je to neco vic?

2) GNOME - o tom jsem se nedavno dozvedel, ze dokonce ani neobsahuje
         winmgr. No ale k cemu tedy je? Co ma za funkci?

3) WindowMaker - dalsi winmgr, rikam si. Jenze pri kompilaci mi rekne, ze
         muze podporovat KDE a GNOME... Proc by jeden winmgr mel
         podporovat jiny? A co na nem muze podporovat?
         Taky jsem se dozvedel, ze muze bezet sam (tak jsem ho zkousel),
         nebo spolupracovat s GNOME ... proc? K cemu mu GNOME je?

Ach jo, kde jsou ty casy, kdy fvwm proste kreslil ramecky oknum, nanejvys
mi nabidnul nejaky to menu a o vic se nestaral.

Mohl by mi, prosim, nekdo vysvetlit, jak to s tim je?

Diky

-- Robin