WindowManagery - vysvetleni

Borek Lupomesky Borek.Lupomesky na ujep.cz
Pondělí Březen 29 08:09:17 CEST 1999

On Sun, 28 Mar 1999, Robert Nyvrt wrote:

> posledni dobou mam zmatek v oblasi Window managery pro X11. Uz par let
> pouzivam fvwm a presne takhle si predstavuji, co by winmgr mel umet. Ani
> ne tak vzhledem, ale funkcemi. Nicmene rozhodl jsem se jit s dobou a
> zachtelo se mi neceho novejsiho. Jenze je problem, ze ted moc nerozumim co
> je co.
>
> 1) KDE - myslel jsem, ze je to proste winmgr, ale ouha - ony existuji
>          aplikace specialne pro KDE. Tak je to _pouze_ window manager,
>          nebo je to neco vic?

   KDE obsahuje vlastni window manage kwm, ale je to vic - je to take sada
knihoven a programu pro vytvoreni kompletniho desktopoveho prostredi
(menu, ikony atd.)

> 2) GNOME - o tom jsem se nedavno dozvedel, ze dokonce ani neobsahuje
>          winmgr. No ale k cemu tedy je? Co ma za funkci?

   Funkce je stejna jako KDE, akorat ze neobsahuje window manager, coz
neni zadny zasadni nedostatek. S GNOME se bezne dodava wm Enlightenment,
ktery GNOME podporuje.

> 3) WindowMaker - dalsi winmgr, rikam si. Jenze pri kompilaci mi rekne, ze
>          muze podporovat KDE a GNOME... Proc by jeden winmgr mel
>          podporovat jiny? A co na nem muze podporovat?
>          Taky jsem se dozvedel, ze muze bezet sam (tak jsem ho zkousel),
>          nebo spolupracovat s GNOME ... proc? K cemu mu GNOME je?

   V KDE muzete krome defaultniho a obsazeneho kwm pouzit i jiny window
manager. U GNOME dokonce musite - jednou z moznosti je WindowMaker.
   Rekl bych, ze vase problemy spocivaji v zasadnim nepochopeni toho, co
jsou KDE a GNOME. Procez doporucuji jit na http://www.kde.org/ a
http://www.gnome.org/ a neco si o nich precist.

   Bye Borek

BOREK LUPOMESKY, network administrator    University of J. E. Purkyne
WWW:       http://www.ujep.cz/~lupomesk/  Ceske mladeze 8
IRCnet:    Borek @ #usti                  Usti nad Labem, 40096
talk:      borek na ishtar.ujep.cz           The Czech Republic
PGP keyid: 9DD1C54D   ICQ: 10139578       tel: +420-602-376368
==========[ MIME/ISO-8859-2 & PGP encrypted mail welcome ]===========