Swap-page

ojakub ojakub na iol.cz
Pondělí Březen 29 17:57:01 CEST 1999

Dne Po, 29 březen 1999 jste napsal(a):

> Nainstaloval som si Debian 2.1 na 8.4 GB HD (Maxtor). Prvych 6 GB su DOS
> partitions, potom jedna 2 GB Linux a zbitok Linux swap. Najprv vsetko
> dobre fungovalo, rozchodil som DOSovsky Loadlin.

Nekde jsem tusim cetl, ze swap ma byt mensi nez asi 120MB.  Muze jich byt ale
vic. Proto bych si ten jeden velky swap rozdělil na nekolik (4) mensich.

Ja osobne bych to udelal nejak takhle :

1) fdiskem si zjistim velikost a "adresu"
------------------------------
[root na as1-20 /root]# fdisk
Using /dev/hda as default device!

Command (m for help): p

Disk /dev/hda: 64 heads, 63 sectors, 825 cylinders
Units = cylinders of 4032 * 512 bytes

    Device Boot    Begin      Start          End    Blocks    Id  System
/dev/hda1                      1              1          553  1114816+  83  Linux native
/dev/hda2    *          600          600          824    453600      6  DOS 16-bit >=32M
/dev/hda3                  570          570          599      60480    82  Linux swap

Command (m for help): q
[root na as1-20 /root]#
--------------------------------

potom protoze mam dost RAMice klidne schodim swap:

(kontrola pomoci :
-----------
[root na as1-20 /root]# free
                        total            used            free        shared      buffers        cached
Mem:                95472          78604          16868          68076            5044          31808
-/+ buffers/cache:          41752          53720
Swap:              60476                  0          60476
[root na as1-20 /root]#
-------------)

---------------------------------
[root na as1-20 /root]# swapoff /dev/hda3
[root na as1-20 /root]#
---------------------------------

Ted bych znovu pustil fdisk a pomoci neho zrusil partisnu, na ktere byl hardisk.
(hned po pusteni se nabizi help pomoci "m")
Dal bych vytvoril partisnu novou, typu extendent.
Do ni bych zalozil ctyri nove partisny typu linux swap.
Tyto partisny potrebuji nakonfigurovat :

 mkswap /dev/hda? - pro kazdou z nich

Nakonec pomoci :

swapon /dev/hd?

bych si ty partisny hezky nahodil.
(Asi by bylo sikovne si je take poznamenat do /etc/fstab, aby se startovali
sami hned po startu.)

Varovani , jedu na R.H. a s Debianem nemam zadne skusenosti.

Zdravim
                                          INGOJ