Linux nebo GNU/Linux?

Petr Hlustik hlustik na cortex.neurology.umaryland.edu
Úterý Březen 30 00:21:44 CEST 1999

Dneska jsem napsal:

> Jako starý příznivec GNU věřím RMS, že většina systému kolem Linuxového
> kernelu je GNU (je to pravda?), ale volím pořadí Linux/GNU, protože
> všechno začíná kernelem ;-)

Inu, konečně jsem si přečetl Pavlem J. zmiňovaný článek na Slashdot a viděl
jsem tam nepřímou odpověď na můj dotaz v závorce - totiž že FSF je autorem
necelých 10% dat v Linuxu obsažených. Hm. Ale souhlasím s komentářem
uvedeným tamtéž
(http://www.slashdot.org/comments.pl?sid=99/03/17/1034201&threshold=0&commentsort=0&mode=thread&pid=3616#5098),
že rozhodující je podíl FSF na systému, aplikace jsou nadstavba.

Mrzí mě, že osobní spory vedou k tomu, že někdo chce napsat FSF-free Linux
- podle mě je to ztráta času, v angličtině se říká "znovu vymýšlet kolo"
(re-invent the wheel). Proč radši nepracovat na věcech potřebnějších...

Teď jsem určitě někoho naštval ;-)

Petr