rotacia syslogu

Standa Kysela stanislav.kysela na terms.cz
Úterý Březen 30 09:01:34 CEST 1999

>:> > potrebujem mat presne rozdelene subory ( logujeme do syslogu aj
>:> > nestandardne veci ) a nechce sa mi zakazdym udaje presuvat rucne do
>:> > spravneho mesiaca ..
>:>
>:> A neslo by pouzit cron, ktery by spusil neco jako:
>:>
>:> 'cat /var/log/syslog|grep ^$MINULY_MESIC >
/var/log/syslog/$MINULY.MESIC'
>:>
>:> Coz by slo zpoustet z crontabu?
>
>vravel som, ze sa chcem crontabu v maximalnej miere vyhnut .., logovanych
>udajov je dost vela a aj nejaky delay po polnoci je dolezity ..

Ja jsem toto kdysi resil skriptem, ktery mel dve hlani casti a podle
parametru se rozhodovalo,
ktera se bude provadet (Ale slo by to resit i dvema skripty). Pred pulnoci
se z cronu spustil
skript s parametrem, ktery vyvolal prvni cast. v teto casti jsem pouzil
prikazy "at" a "date" a
naplanoval jsem spusteni toho sameho skriptu s parametrem pro druhou cast
skriptu tak, aby
se provedla po pulnoci. Ve druhe casti skriptu se provadelo uz samotne
trideni.

>zatial som neprisiel na to, ako presvedcit samotny syslog ..
>
>:> BTW - pouzival bych spis `date +%m` + vlastni prevod na mesice, protoze
>:> %b mi vypisuje mesice lokalizovane, kdezto v syslogu je mam anglicky. A
>:> shellu nebo (radeji) v perlu je to hned.
>
>%b bolo prve, co mi prislo na rozum .. navyse nemyslim, ze institut
>apostrofov je idealne riesenie .. :-{))

s pozdravem

Standa Kysela