Gtk, Gdk a programovani v X

Daniel Skarda 0rfelyus na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Březen 30 11:39:35 CEST 1999

> nejaka menitka a cudliky, tak jsem si vybral knihovnu Gtk (preci jenom

[dobra volba :]

> Potreboval bych vlastne jenom nejake funkce putpixel a getpixel s
> pozadovanou barvou (pokud mozno nezavisle na skutecne barevne hloubce
> Xsu).

> Existuji nejake takove jednoduche funkce?

Jedna se o to, jak casto bys do takoveho pole pristupoval a jak casto bys chtel
celou widgetu prekreslovat (a samozrejme jakou po ni chces presnost - protoze na
256 barvach proste TrueColor verne nezobrazis).

Vedle tebou opovrzeneho pristupu pres gdk_ volani, mas nekolik moznost:

1) GtkPreview [pouziti viz testgtk.c]

  Po te, co si widgetu zalozis a specifikujes, jestli Preview ma byt "GrayScale"
  nebo "TrueColor", posilas ji libovolne radky pres gtk_preview_draw_row - radky
  posilas jako radu r,g,b,r,g,b (resp i,i,i,i u grayscale) a GtkPreview se za
  tebe stara o dithering a veskere potykani se s bitovymi hlou[bp]kami

2) Druha moznost je pres GtkDrawingArea a _rgb_ funkce - viz "priklad" v
  gtk+-1.2.0/gtk/testrgb.c - zde prilis poradit nemohu, lebrz jsem jeste
  nepouzil - ale pouziti bude zrejme podobne GtkPreview...

3) Pokud by se vyplatilo pouzit OpenGL, pak pouzij Mesu a GtkGLArea

> (aniz bych se musel ucit
> jak se programuji X na nejnizsich urovnich?)

No - pokud vim, tak jeste nikdo nezemrel na to, ze se naucil neco noveho. Ale
treba bys byl prvni pripad :)

1-1.