Jeste shrnuti VESA, MDA a Xy a AMP

Petr Olivka petr.olivka na vsb.cz
Středa Březen 31 15:01:21 CEST 1999

Hi !

Dovolim si shrnout vse co vim s tim co jste mi doporucili a co jsem
vyzkousel.

1. vbset mam v debianu 2.1 primo v distribuci a je to doporucena verze 2
z 28 rijna 98. Ale lze jak kdyz stiskne.
  vbset -i vypisuje (pry) aktualni nastaveni. rozliseni je OK, ale
frekvence uvadi spatne. Hlasi mi 75 Hz ale monitor a moje oci spolehlive
detekuji mizernych 60Hz. Mam bohuzel dve stejne karty S3 Virge DX v
ruzbych bordech a popularni S3 Trio3D, vsechny se chovaji stejne. Dva
ruzne monitory Viewsonic detekuji na tech kartach v ruznych bordech
stejne spatne udaje. Pri pokusu neco zmenit jsem pohorel, dostavam vzdy
hlasku "ioctl FBIOPUT_VSCREENINFO: Invalid argument" a to at pocitam jak
pocitam jina rozliseni. Jedine hodnoty, ktere akceptuje, jsou ty, ktere
vypise fbset -i, ale ty nic nezmeni.
Dalsi karty ktere tu mam jsou zase jen S3, ale uz nemaji VESA2.0.
 Mate nekdo lepsi zkusenosti s kartama S3 ? nebo se s tim musim vyrovnat
?

Pred chvili prisel dalsi prispevek, ze se parametry nedaji menit. To
vysvetluje vyse uvedene....

A pres BIOS se to neda ? ze bych to priplacl do kernelu ? Pravda je, ze
v interruptech Ralfa Browna sem nic nenasel

2. MDA a prepinani z Xu. chvt resi problem castecne. Musim byt root
abych to mohl udelat a stejne mi vzdy zhasne obrazovka s X-serverem.
chvt  N nahrazuje stisk <ctrl-alt-F1 az FN>,  mam ale posledni F12.
Takze dotaz,  kde muzu definovat treba <shift-ctrl-alt-FN> abych sel
primo z Xu na textove konzoly 13...24 ? A kdyby nahodou nekdo vedel jak
nechat bezet Xserver kdyz sem se prepnul na konzolu, dejte vedet, ale
asi to nejde.

3. no a sipky na numericke klavesnici, nekteri se me tu snazi
presvedcit, ze to je prezitek, ale ja sem vyrostl na XT a uz me
nepredelate.. Vlada Tecl mi odepsal, ze to je asi problem window
manageru, mozna je, ale pouzivam icewm nebo kolega ma windowmaker a je
to stejne.

4. a jeste APM my vypina monitor, protoze nevypinam pocitac. V Xsech
nastavim "xset dpms time", a jak mam na textove konzole nastavit cas ?
Uz o tom byla diskuse drive, ale padla jenom zminka o tom, ze se to
konfiguruje pomoci setterm. Parametry setterm -powersave a -powerdown
ignoruje a pouze -blank time dela co chci. Zcerna obrazovku po zadanem
case a pak se vypne. Jak to pouzivate a jak to souvisi s konfiguraci
kernelu 2.2.x ? V 2.0.x mi fungovalo presne to nastaveni ktere sem mel v
award biosu. Napr. se neprobouzel pohybem mysi.