Jeste shrnuti VESA, MDA a Xy a AMP

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Středa Březen 31 23:14:12 CEST 1999

Wed, Mar 31, 1999 ve 10:01:13PM +0200 Petr Olivka napsal:
| Hi !
|
| Dovolim si shrnout vse co vim s tim co jste mi doporucili a co jsem
| vyzkousel.
|
| 1. vbset mam v debianu 2.1 primo v distribuci a je to doporucena verze 2
| z 28 rijna 98. Ale lze jak kdyz stiskne.
|   vbset -i vypisuje (pry) aktualni nastaveni. rozliseni je OK, ale
| frekvence uvadi spatne. Hlasi mi 75 Hz ale monitor a moje oci spolehlive
| detekuji mizernych 60Hz. Mam bohuzel dve stejne karty S3 Virge DX v
| ruzbych bordech a popularni S3 Trio3D, vsechny se chovaji stejne. Dva

pred tydnem jsem rozchazel S3 Trio3D a rozjel jsem to v 1024x768/256 (vic
barev se trochu hryzalo, ale tusim ze 65535 mi nakonec taky bezelo, ale uz
ne uspokojive bez chveni). Monitor byl jednak ADI a jednak Viewsonic (17ky).
fbset fungoval pekne (ten s glibc2.1) - zkuste z
ftp://slunicko.mendelu.cz/fb/ vzit FBDev, glibc a fbset a pouzit. Me to s
nima jede.

| ruzne monitory Viewsonic detekuji na tech kartach v ruznych bordech
| stejne spatne udaje. Pri pokusu neco zmenit jsem pohorel, dostavam vzdy
| hlasku "ioctl FBIOPUT_VSCREENINFO: Invalid argument" a to at pocitam jak
| pocitam jina rozliseni. Jedine hodnoty, ktere akceptuje, jsou ty, ktere
| vypise fbset -i, ale ty nic nezmeni.
| Dalsi karty ktere tu mam jsou zase jen S3, ale uz nemaji VESA2.0.
|  Mate nekdo lepsi zkusenosti s kartama S3 ? nebo se s tim musim vyrovnat
| ?
|
| Pred chvili prisel dalsi prispevek, ze se parametry nedaji menit. To
> [...]

Ne, daji. Alespon me jo. Jen si s tim clovek musi hrat.

| 3. no a sipky na numericke klavesnici, nekteri se me tu snazi
| presvedcit, ze to je prezitek, ale ja sem vyrostl na XT a uz me
| nepredelate.. Vlada Tecl mi odepsal, ze to je asi problem window
| manageru, mozna je, ale pouzivam icewm nebo kolega ma windowmaker a je
| to stejne.

To je otazka dobre udelane Xmodmapy, v cem tam je problem ? Staci si hrat s
xevem a delat furt xmodmap neco_noveho

| 4. a jeste APM my vypina monitor, protoze nevypinam pocitac. V Xsech
| nastavim "xset dpms time", a jak mam na textove konzole nastavit cas ?
| Uz o tom byla diskuse drive, ale padla jenom zminka o tom, ze se to

existuje nejake set* (estli console ci term, to uz nevim, ale je to nekde v
rc.*)

| konfiguruje pomoci setterm. Parametry setterm -powersave a -powerdown
| ignoruje a pouze -blank time dela co chci. Zcerna obrazovku po zadanem
| case a pak se vypne. Jak to pouzivate a jak to souvisi s konfiguraci
| kernelu 2.2.x ? V 2.0.x mi fungovalo presne to nastaveni ktere sem mel v

v 2.2.x pouzivam -blank a monitor vi, ze se ma po 10 minutach cerne
obrazovky vypnout sam (to se dalo rict v BIOSu)

| award biosu. Napr. se neprobouzel pohybem mysi.

to se nastavovalo v seznamu IRQ udalosti, ktere probouzi stroj. Staci
povolit 3 nebo 4.

milan
Milan Šorm  (aka John Popelník)      telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanická 68a, Brno     sorm na informatics.muni.cz
http://www.fi.muni.cz/~sorm/         tel. domů: (05) 46211083
Hřešit z lásky - není hřích... Doufám, doufám...
                                         (Steven v Draculovi)