Routovani - jak nastavit ?

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pondělí Květen 3 11:40:52 CEST 1999

On Mon, 3 May 1999, Miroslav BENES wrote:

> Dotazy :
> 1) Musi mit router i stanice stejnou masku podsite ? Myslel jsem, ze
> se paket preda prijemci, pokud je podle moji masky ve stejne
> podsiti, resp. preda se routeru, pokud neni. A naopak router mi preda
> paket, pokud se prijemce podle jeho masky nachazi v dane podsiti. Ale
> jak je videt, chova se to jinak.

Tak to udelejte tak, ze stanice i server ve vnitrni siti budou
lezet na subnetu tvorenemu rozsahem 512 adres - 192.168.128.0/23
a stanice budou v horni pulce a veci bez omezeni v te spodni.
Na routeru na interfejsu nahodte sit o sirce 256 adres - 192.168.128.0/24
a shaper - na nem pak sit 192.168.129.0/24 . Stanice budou
mit jinou def. gateway nez server - dle siti nahozenych na routeru.
Uvnitr vnitrni site pak budou komunikovat primo - bude to jeden
subnet, mimo pujdou na router ale kazda na svoji gateway a tedy
na routeru budou jakoby ve dvou odlisnych sitich. Jedna primo
a druha pres sit nahozenou na interface shaperu.