Routovani - jak nastavit ?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Květen 3 12:13:09 CEST 1999

> Tak to udelejte tak, ze stanice i server ve vnitrni siti budou
> lezet na subnetu tvorenemu rozsahem 512 adres - 192.168.128.0/23
To jsem udelal. Ted maji stanice na vnitrni siti masky 255.255.254.0
(coz je 23 bitu).

> a stanice budou v horni pulce a veci bez omezeni v te spodni.
> Na routeru na interfejsu nahodte sit o sirce 256 adres - 192.168.128.0/24
> a shaper - na nem pak sit 192.168.129.0/24 .
Presne takhle to je, akorat ze je shaper na siti 192.168.128.x

> Stanice budou
> mit jinou def. gateway nez server - dle siti nahozenych na routeru.
To maji. VE fw jsou dokonce 2 sitove karty s adresami
192.168.128.0/24 a 192.168.129.0/24.

> Uvnitr vnitrni site pak budou komunikovat primo - bude to jeden
> subnet,
Ano, to funguje.

> mimo pujdou na router ale kazda na svoji gateway a tedy
> na routeru budou jakoby ve dvou odlisnych sitich.
To jsem si myslel taky, ale ve chvili, kdy rozsirim masku na
stanicich, prestanou komunikovat s routerem (firewallem) a ja nechapu
proc.
Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s