problemy s HDD, DMA

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Pondělí Květen 3 10:56:46 CEST 1999

On Fri, 30 Apr 1999, Petr Olivka wrote:

> Vetraky to je kapitola sama pro sebe, s kulickovym lozickem se nezasekavajim ale
> rady delaji kraval a kluzna tuhnou.
> Idealni jsou ze starych zdroju ze znackovych pocitacu. nektere tu mam i osm let
> a jedou!

Napriklad nas klon Sparcstationu-1 od Compuaddu mame pusteny permanentne
od roku 1991 a ventilator bezi bez problemu. Byly tam dokonce 3 disky
Quantum 210MB !! a jeden z nich odesel teprve loni o vanocich ! Ostatni
jedou dal.

Ma nekdo praktickou predstavu jak horky muze byt disk na omak, aby mu to
neskodilo. Pripada mi, ze soucasne bedny maji 3.5 sloty hnusne namackany a
navic provedeni der je takove, ze nejde treba 3.5'' FDD strcit jinam nez
nad ne apod.  Videl jsem kryty na sloty se zabudovanym vetrakem - ma to
smysl ?

> kdyz jste se zminil o medalistech, vetrak na nich mam taky, ale..
> mam tu 3 kousky, jeden sem musel reklamovat hned protoze se na nem vysemenily
> vadne sektory hned po zapnuti, ani se nezahral.
> a ty druhe dva mam v linuxu a ten se nam jednou tydne seka, hlasi medium error,
> nebo kernel page fault pri swapu a pod.
> Jak vam jedou medalisty ?

Hruza - ve stroji ze srpna 1997 byly dva medalisty 2GB (ST52160N) . Jeden
odesel po nekolika  mesicich - ale upozornoval na sebe dlouho - reset SCSI
success apod. A jeste se podarilo ho po nekolika fackach roztocit a data z
nej vytahnout. Ten jsme vymenili za 4GB ST34550N ten nam odesel nedavno
nahle a bez varovani, uz se nehnul.

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *