problemy s HDD, DMA

Úterý Květen 4 23:13:28 CEST 1999

On Mon, 3 May 1999, Petr Skoda wrote:

(povazuji to relevantni pro konferenci z toho titulu, ze udrzet Linux
provozuschopny na hardwaru zvanem PC je velky problem <g>)

> Ma nekdo praktickou predstavu jak horky muze byt disk na omak, aby mu to
> neskodilo.

k lepsim diskum se davaji prirucky, kde je to napsano

napriklad u Barracud je, ze teplota okoniho vzduchu by nemela prekrocit 50
stupnu, ale v beznem provozu by nemela prekrocit 35 stupnu

neproveroval jsem to merenim, ale dospel jsem k "rule of the thumb"
takovemu, ze by na disku melo jit drzet ruku trvale bez neprijemnych
pocitu

> Pripada mi, ze soucasne bedny maji 3.5 sloty hnusne namackany a

ano... a pokud mozno, tak tam pak maji padesat prazdnych 5 1/4" sachet
krome toho jeste na ty spodni sachty jeste obcas fouka horky vzduch
z procesoru :P

vyrobci tech beden je IMHO proste dimezuji na wokenni pisicka, ve kterych
je akorat jeden IDE harddisk (obecne mam dojem, ze IDE disky zhavi
znatelne mene nez SCSI, coz bude asi tim, ze maji vetsinou mensi otacky)

>  Videl jsem kryty na sloty se zabudovanym vetrakem - ma to smysl ?

rekl bych, ze ano: jeden jsem nedavno instaloval a myslim, ze neni duvod
neverit, ze teplota klesla o inzerovanych 12 stupnu... rekl bych, ze to
bylo i vic

"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi Echelon!"