Znakovy pristup k disku

Jan Kurik kurik na amis.cz
Středa Květen 5 13:17:41 CEST 1999

On Wed, 5 May 1999, Martin Spirk wrote:

> Je pravda ze informix ma radsi char device, snad to na jinych platformach
> primo vyzaduje, ale pod Linuxem se spokoji s tim co je, tzn. ze
> lze zadat:
>
> ROOTNAME        rootdbs         # Root dbspace name
> ROOTPATH        /dev/hda3       # Path for device containing ...
>
> Aspon to tak mam nastaveno ja a fungovalo to perfektne (fungovalo dokud jsem to
> zkousel, mel jsem pouze trial verzi takze to nepouzivam, pouzivam pouze Client
> SDK pro spojeni s jinym serverem).
> Pouzivam Redhat 5.1 (s nejakymi upgrady, ale ne kvuli Informixu) s jadrem
> [...]

  Ja pouzivam Debian 2.0 s jadrem 2.0.35, ale chci to casem pustit stejne
na RedHatu. Ted je to jenom na vyzkouseni a otestovani.

  To, ze to jede i na blokovem zarizeni je v poradku, akorat Informixi
vsude vyhrozuji, ze kdyz to nebude char device, ale block device, tak
dochazi k vyraznemu zpomaleni a take zduraznuji nebezpeci ztraty dat pri
padu vlivem bufferovani. Na block device to chodi, ale kdyby se dalo
vymyslet jak na disky pristupovat znakove, tak bych z toho mel lepsi
pocit, ze je to vice koser :-)

--
Jan Kurik <kurik na amis.cz>