qmail -> sendmail => SYN flood (omluva)

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Čtvrtek Květen 6 20:07:43 CEST 1999

Dobry den,

omlouvam se moc za sifrovany dopis; me nenapadlo, ze QDPGP najde v dopise 8-bit znaku a provede sifru misto
podpisu. Takze jeste jednou a bez sifry:

>    To je HODNĚ divné. Pokud totiž má ten qmail poslat všechny kopie
> jednoho mailu na (nebo přes) stejný stroj, měl by to poslat jenom jednou
> a uvést spoustu příjemců.

Ctete prosim manual nez odpovidate.

> Nechce se věřit, že by byl qmail tak hloupý, takže
> nejspíš máte někde špatně nastaveno, že nemá posílat mail většímu počtu
> osob najednou.

Jeden prijemce - jedna posta. Takhle qmail funguje. Obcas clovek
vidi nejaky ten flame war na qmailovem diskusnim listu, ale
konsensus zhruba je, ze pokud nedelate neco skutecne
extremniho, tak je to v podstate stejne rychle. Pokud delate neco
extremniho - a to mailing-list se spoustou lidi na jednom miste je - tak
si na www.qmail.org najdete compactor/exploder. Pak skutecne posilate jen
jednu kopii.

> Jiná věc by byla, kdyby byla každá kopie dopisu zvlášť
> "customizována" (třeba v hlavičce To: by bylo pokaždé jméno příjemce a
> ne konference), ale to by snad vymyslel jenom M$.

A co takhle VERP? (Laicky receno: V SMTP obalce v MAIL
FROM: je zakodovano i to, komu jsem to posilal. Kdyz tato posta
bouncne, vim presne, komu nedosla. Proto muze byt ezmlm tak
chytrej. Pokud se k tomu jeste prida qmaili user-ext mechanismus,
neni co dodat...)
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz