cestina/slovencina > tlaciaren II.

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Čtvrtek Květen 6 19:11:25 CEST 1999

   From: Bielik Marian <bielik na basl.sk>
   Date: Thu, 06 May 1999 14:55:10 +0200

Zdravím,

   > To by znamenalo netlacit z netscapu na tlaciaren ale do ps suboru a
   > pomocou ghostscriptu to vytlacit. Trosku komplikovane.

prosím? Výstupním formátem z Netscapu při tisku je PostScript(tm). Tisk na
tiskárnu probíhá pomocí příkazu lpr (většinou). Příkaz lpr dostává od Netscape
soubor v PostScriptu na standardní vstup a v případě nepostscriptové tiskárny
jej pošle gs k vyrastrování. Pokud místo příkazu lpr použijete příkaz
"ogonkify -params|lpr" nebo "csps|lpr" je to naprosto totožné řešení a ne
komplikovanější.

   > Tiez by mi sadlo skor nejake "systemove " riesenie tj. ze by som tlacil z
   > cohokolvek :-)

To je trošku problém - některé aplikace prostě neumožňují vygenerovat
PostScript v jiném kodování (je to trošku zjednodušeno). Některé aplikace
(např. Emacs :-) již ano. Používejte tyto aplikace případně napište patch,
který upraví ty špatné aplikace (např. Netscape).

Ono je obecně velmi těžké na jakémkoli operačním systému vytisknou správně
český (libovolný) text pokud je aplikace špatně napsaná. Vezměme si kupříkladu
Adobe Acrobat Reader - nádherná to příklad špatně napsaného programu (viz
problémy s bitmapovými písmy, fonty ve formátu TrueType apod).
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz