qmail -> sendmail => SYN flood (omluva)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Květen 7 10:11:06 CEST 1999

Petr.Novotny na antek.cz (Petr Novotny) writes:

> A to je specifikovano kde? Cislo RFC prosim.

Řekl bych, že je to obyčejná slušnost, nedoručovat stejný dopis 1000
po sobě, ale říct: "Tento dopis doruč tomu a tomu a tomu a tomu
....". Všechna RFC jsem nečetl, to ovšem neznamená, že programátoři by
neměli mít zdravý rozum a využívat možností, které jim patřičný
protokol poskytuje.

> Skutecne? O SYN flood si koleduju pouze v pripade, ze na druhe
> strane povolim otevreni moc connections najednou a pak je
> nestiham akceptovat. Proste pokud si neumim nakonfigurovat
> server, tam mam DoS ani nemrknu.

No není to tak docela pravda. TCP navazuje spojení pomocí
tzv. three-way handshake. Synflood nastává, kdyz uz byl přijat první
inicializační paket a ještě nedostal druhý a tudíž spojení ještě není
navázáno a spojení v tomto stavu je příliš mnoho. Nevím jak je to
přesně, ale myslím, že v této chvíli ještě není spojení navázáno a
tudíž ještě není předáno programu, takže program může nastavit frontu
listen jak dlouhou chce, ale je mu to houby platné.

V tomto bodě se mohu mýlit, takže bych byl rád, kdyby nám to nějaký
jaderný odborník vysvětlil. Díky.

> Moment, on znovu nezvoni - on vyuziva uz navazany connection.
> (Postak vam nejdriv preda jeden dopis, pak druhy, atd., misto aby
> vam nasypal svazek.) Druha vec je, ze se pokusi navazat
> maximum connections (tedy posta ke mne vysle patnact postaku
> najednou). Pokud mam uzke dvere, je dobre to napsat pred branku.
> Jinak taky muzu poste rict, aby se nepokousela o tak masivni
> paralelizaci dorucovani (man qmail-control, povidani o
> concurrencyremote).

Dobře, možná to přirovnání není až tak úplně přesné, ovšem pak nechápu
proč vám vzniká syn flood. Pokud je to pouze jedno spojení, tak je to
snad nesmysl.

> --
> Petr Novotny, ANTEK CS

Brno, Czech Republic